انواع پارچه پاییزی برای دوخت مانتو شلوار و لباس های زیبا

انواع پارچه پاییزی برای دوخت مانتو شلوار و لباس های زیبا

انواع پارچه های پاییزی با بافت مناسب می توانند گزینه ای مناسب برای استفاده در روزهای سرد سال باشند. با این پارچه ها معمولا انواع ساق دست دخترانه ، پالتو، کت، مانتو، شلوار و… می دوزند. کیفیت بالای منسوجات پاییزی موجب می شود تا در طول استفاده از آن ها احساس راحتی و گرما داشته باشید و سرما نخورید. از بهترین پارچه های پاییزی برای دوخت مانتو شلوار و لباس های زیبا می توان به موهر، توییت، فلانل، پشمی و… اشاره نمود.

همه مردم در روزهای سرد پاییزی، لباس های بهاری و تابستانی را کنار می گذارند و به دنبال پوشاک مناسب فصول سرد می گردند. تنوع این لباس ها به خصوص برای بانوان بسیار زیاد است. از انواع ساق دست انگشتی گرفته تا پالتوهای شیک و جذاب، طرح ها و رنگ های مختلفی دارند که می توانید مطابق با سلیقه تان یکی از آن ها را بخرید.

7 پارچه پاییزی عالی برای دوخت لباس و مانتو شلوار

برای دوخت انواع لباس های پاییزی، باید بهترین پارچه ها را بشناسید تا لباسی با کیفیت خوب بدوزید. در بیشتر مواقع نیز دوخت پارچه به جای خرید لباس آماده به صرفه تر است؛ همچنین با این روش می توانید لباس را کاملا مطابق با سلیقه و علاقه تان به خیاط سفارش دهید. اما آیا انواع پارچه پاییزی را می شناسید؟

در ادامه لیستی از انواع پارچه پاییزی می آوریم و درباره آنها توضیح های مهمی می دهیم. با شناخت این پارچه، با کمدی پر از لباس به استقبال پاییز و زمستان بروید:

پارچه فلانل مناسب لباس های پاییزی

با فلانل ها می توانید برای کودکان و بزرگترها لباس های گرم و مناسبی در روزهای پاییزی بدوزید. این پارچه برای دوخت پتو نیز گزینه مناسبی است، چون سرما را از خود عبور نمی دهد و بدنتان را گرم نگه می دارد. شاید فکر کنید فلانل ها بافت زیر و نامناسبی دارند؛ اما اینطور نیست؛ این منسوجات با شانه های فلزی نرم می شوند تا بافتی مناسب برای  استفاده به عنوان لباس یا پتو را داشته باشند.

پارچه پشمی و گرم

یکی از انواع منسوج هایی که در روزهای پاییزی و زمستانی مانند یک عایق عالی برای بدنتان عمل می کند و اجازه عبور و نفوذ سرما را نمی دهد، پارچه پشمی است. این منسوج برای دوخت انواع لباس های مختلف مثل پیراهن، مانتو، پالتو و… به کارتان می آید و در طرح ها و رنگ های متنوعی به فروش می رسد.

منسوج های پشمی در 2 نوع ضخیم و نازک به فروش می رسند. نمونه های ضخیم برای فصل زمستان و روزهایی با سرمای شدید مناسب هستند؛ نمونه های نازکتر نیز برای روزهایی پاییزی که هنوز هوا خیلی سرد نیست، بهترین گزینه به شمار می آیند. بنابراین اگر می خواهید لباس هایی گرم و مناسب برای شروع روزهای سرد سال داشته باشید، می توانید روی آنها حساب باز کنید.

پشم حساسیتی برای بدن به وجود نمی آورد و بادوام و ماندگار است؛ بنابراین تا مدت ها می توانید از لباس پشمی تان بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

الیاف پشمی شیک و بسیار زیبا هستند و به دلیل بافت لطیفشان گویی بدنتان را حین استفاده نوازش می دهند.

پارچه توییت یا کشمیر

به پارچه های توییت، کشمیر نیز می گویند. کشمیرها به عنوان یکی از انواع پارچه پاییزی گرمی لذت بخشی را به بدنتان هدیه می دهند و با ضخامت کافی شما را نسبت به هر نوع منسوج دیگر نیز بی نیاز خواهند کرد. این منسوج ها با مربع های کوچک و خطوط عمودی شان ظاهری فوق العاده جذاب دارند و بدون شک با استفاده از آنها می توانید تیپ و استایل هایی شیک و عالی داشته باشید.

از توییت ها معمولا برای دوخت پالتو استفاده می کنند. یک پالتو کشمیری زیبا به همراه شلوار، بلوز و شال مناسب می تواند ترکیب فوق العاده ای برای تکمیل تیپ و استایلتان در روزهای پاییزی باشد.

پارچه موهر برای لباس های پاییزی زیبا

آیا دوست دارید از موی بز آنگورا لباس هایی زیبا برای فصل پاییز بدوزید؟ پشم بدن این حیوان یکی از گرانبهاترین الیاف موجود در جهان است. موهر نرمی و درخشندگی خاصی دارد و برای همن برخی از کارشناس ها به آن لقب الیاف الماس را داده اند.

با موهر می توانید انواع لباس های پاییزی و زیبا از جمله پالتو، کت، دستکش و کلاه ها بدوزید. این منسوج به دلیل زرق و برق زیاد معمولا در کنار انواع نخ ها و پارچه های دیگر استفاده می شود تا جذابیت ویژه ای به لباستان هدیه دهد. بسیاری از بافندگان، موهر را با نخ های ابریشم، پشمی و پشم مرینو می دوزند.

پارچه خز مصنوعی

اگر به این موضوع که نباید از محصولات حیوانی استفاده کرد، اعتقاد دارید، می توانید از خز مصنوعی برای دوخت لباس های پاییزی استفاده کنید. خز مصنوعی یکی از انواع پارچه های پاییزی است که از ترکیب پلی استر و اکریلیک ایجاد می شود و جذابیت فوق العاده چشم نوازی دارد.

شما می توانید خز مصنوعی را در وزن های مختلف، طرح های متنوع و رنگ بندی های بسیار زیبا تهیه کنید.

چرم، از پارچه های شیک برای مانتوی پاییزی

پارچه هایی که از پوست حیوانات تهیه می شوند، معمولا گرمای بیشتری نسبت به سایر منسوج ها دارند. انواع چرم خاصیت گرم کننده فوق العاده ای دارند و به دلیل دوام و ماندگاری بالا تبدیل به انتخاب اول بسیاری از خانم ها و آقایان برای دوختن لباس های پاییزی شده اند.

شما می توانید با الیاف چرم انواع ژاکت های زیبا، پالتوهای پاییزی و کت های شیک بدوزید و در هر جمع و مهمانی بدرخشید. با این الیاف معمولا چکمه های زیبایی نیز می دوزند که برای استفاده در روزهای پاییزی به جای کفش های معمولی بهترین گزینه هستند.

الیاف چرم معمولا در 2 نوع طبیعی و مصنوعی ساخته می شود. نمونه طبیعی آن بسیار بادوامتر و ماندگارتر از نمونه مصنوعی است. نمونه مصنوعی چرم را نیز معمولا از pvc یا مواد مشابه می سازند.

شما می توانید با تهیه یک کیف یا کفش چرمی و ست کردن آن با لباس هایتان، جذابتر و شیکتر از همیشه دیده شوید.

فوتر، پارچه پاییزی ظریف و زیبا

اگر به دنبال یک منسوج ظریف و زیبا برای دوخت لباس های پاییزی می گردید، ما فوتر را پیشنهاد می دهیم. این پارچه از پنبه طبیعی ساخته می شود و گرمای بسیار خوبی دارد؛ بنابراین با استفاده از آن احساس سرما نخواهید داشت. این پارچه ها تغییر شکل نیز نمی دهند و همچنین برای بدن حساسیتی به وجود نمی آورند؛ بنابراین می توانید تا مدت ها از آنها استفاده کنید و هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

البته باید توجه کنید که پارچه های فوتر را زیر نور مستقیم خورشید و در معرض دمای بالا قرار ندهید؛ در غیر این صورت کیفیت خود را از دست می دهند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

حرف آخر؛ پارچه های پاییزی مناسب مانتو شلوار

اگر لباس متناسب با سلیقه خود را در بازار پیدا نمی کنید، ما به شما انواع پارچه پاییزی برای دوخت مانتو شلوار و لباس های زیبا را پیشنهاد می دهیم. از بهترین منسوجات مناسب برای فصول سرد می توان به پارچه موهر، فوتر، فلانل، پشمی، کشمیر، چرم و خز اشاره کرد. این پارچه ها علاوه بر تنوع جنس و طرح، بسیار گرم و راحت هستند و بدن شما را در برابر سوز و سرمای پاییزی و زمستانی حفظ می کنند.

به این مطلب نظر دهید!

5 دیدگاه دربارهٔ «انواع پارچه پاییزی برای دوخت مانتو شلوار و لباس های زیبا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *