لباس مناسب باشگاه بانوان کدام است؟ راهنمای انتخاب و معرفی مدل های مختلف

انتخاب لباس مناسب باشگاه بانوان بسیار مهم است؛ زیرا به دنبال مدلی هستند که استایل آنها را شیک و زیبا نشان بدهد و از سوی دیگر، بسیار راحت باشد و مانع آزادی آنها در حین ورزش نشود. اغلب بانوان شورت و نیم تنه اسپرت را بر سایر لباس های ورزشی ترجیح می ‌دهند. این لباس اندام آنها را بسیار زیباتر نشان می ‌دهد و مانع از آزادی عمل آنها نمی‌ شود‌. این ست در مدل ‌های بسیار مختلفی وجود دارد و مدل ست نیم تنه و شورت کبریتی این روزها در میان بانوان ورزشکار بسیار ترند و محبوب شده است.

لباس مناسب باشگاه بانوان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

امروزه بانوان در رشته ‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌ کنند و باید متناسب با نوع فعالیت ورزشی و مکان آن لباس مناسب را انتخاب کنند. لباس مناسب باشگاه بانوان باید ویژگی ‌های زیر را داشته باشد:

راحت بودن ست ورزشی

مهمترین ویژگی یک لباس ورزشی، راحت بودن است. فرد باید با فراغ بال، آزادانه و بدون حس ناراحتی، فعالیت ‌های ورزشی و حرکات مختلف را انجام دهد. لباس ورزشی بهتر است حالت کشسانی و ارتجاعی داشته باشد تا انجام حرکات ورزشی به راحتی انجام گیرد که از پرطرفدارترین مدل ها می توان به ست نیم تنه و شورت کبریتی اشاره کرد. جنس کبریتی بسیار کشسان و راحت است و در عین زیبایی، به بانوی ورزشکار امکان انجام حرکات کششی و قدرتی را می دهد.

سایز مناسب پوشاک ورزشی

سایز مناسب لباس اثرات مثبت بسیاری بر تمرینات ورزشی دارد. در انتخاب سایز باید به این نکته توجه کرد که لباس بیش از حد تنگ یا گشاد نباشد. لباس ورزشی تنگ در خون‌ رسانی اختلال ایجاد می‌ کند و برای بانوان ورزشکار مشکلات زیادی را پدید می ‌آورد.

جنس ضدحساسیت و قابل شستشو

جنس لباس ورزشی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا با سلامت ورزشکاران در ارتباط است. جنس لباس باید از الیاف ضد حساسیت و جاذب تعریق باشد؛ از سوی دیگر در مقابل شست ‌و شو تغییر سایز و رنگ ندهد‌.‌

لباس ورزشی مناسب فصل

امروزه در اغلب باشگاه ‌های سربسته وسایل سرمایشی و گرمایشی متناسب با فصل وجود دارد، اما ترجیحا از لباس های ورزشی مناسب با فصل استفاده کنید.

بهترین مدل ها برای انتخاب لباس باشگاه زنانه

C:\Users\Vision LAPTOP\Downloads\بهترین مدل ها برای انتخاب لباس باشگاه زنانه.jpg

لباس مناسب باشگاه بانوان متناسب با هر ورزش، محیط، اندام و سلیقه ‌ای در تنوع زیادی وجود دارند که همین تنوع سبب سردرگمی بانوان در انتخاب لباس ورزشی می ‌شود؛ زیرا آنها به دنبال شیک‌‌ ترین و راحت ‌ترین مدل هستند تا همزمان با حفظ استایل زیبای خود تمرینات سخت ورزشی را انجام بدهند. مدل ‌های مختلف لباس ورزشی بانوان شامل لباس‌ های زیر می ‌شود:

لگ ورزشی زنانه

لگ ورزشی یک پوشش محبوب در میان بانوان ورزشکار است که این لباس تمام پایین تنه آنها را تا ساق پا می ‌پوشاند و مناسب تمرین در فصل زمستان و تمرینات ورزشی در هوای آزاد است. لگ ورزشی بانوان اغلب از جنس، لاکرا، نخی و فلامنت هستند تا به پوست لطیف بانوان اسیبی نرساند. لگ خاصیت انعطاف ‌پذیری بسیار زیادی دارد و مانع از انجام فعالیت‌های ورزشی نمی ‌شود و برای ورزش ‌هایی مثل پیلاتس، یوگا و فیتنس بسیار مناسب است.

تاپ ورزشی زنانه

C:\Users\Vision LAPTOP\Downloads\تاپ ورزشی زنانه.jpg

تاپ ورزشی در میان بانوان بسیار محبوب است و بسیاری از بانوان ورزشکار آن را با لگ، شلوارک، شورت یا دامن ورزشی به راحتی ست می ‌کنند‌. تاپ ورزشی تنوع بالایی دارد و اغلب از جنس فلامنت تولید می ‌شود.‌

شلوارک های جذب یا گشاد

شلوارک ورزشی نیز یک لباس مناسب باشگاه بانوان است که در انواع جذب و گشاد وجود دارد. ترجیحا نوع جذب آن را استفاده نکنید؛ زیرا سبب اختلال در خون ‌رسانی و آزادی عمل در انجام تمرینات ورزشی می ‌شود‌.

انواع ست نیم تنه و شورت

نیم‌ تنه یکی از لباس های محبوب بانوان است که برخلاف تاپ روی شکم را نمی ‌پوشاند و بانوان با پوشیدن آن می ‌توانند تناسب اندام خود را بهتر به رقیبان و هم ‌تیمی‌ های خود نشان دهند.

دامن ورزشی زنانه

C:\Users\Vision LAPTOP\Downloads\دامن ورزشی زنانه.jpg

دامن مینی ژوپ یا ورزشی یکی از انواع لباس ‌های پرطرفدار در میان بانوان ورزشکار شیک ‌پسند است که با انواع تاپ و نیم‌ تنه ست می ‌شود و پوشیدن آن با کفش ورزشی استایل بسیار شیکی به افراد می ‌دهد.

شلوار ورزشی، لباس مناسب فصول سرد برای باشگاه بانوان

شلوار ورزشی اغلب توسط بانوان ورزشکاری انتخاب می ‌شود که در مکان ‌های عمومی و فضاهای سرباز فعالیت ورزشی می ‌کنند. این نوع شلوارها تنوع بسیار بالایی دارند و متناسب با استایل خود می ‌توانید یک شلوار ورزشی شیک و راحت را پیدا کنید.

هودی ورزشی زنانه

هودی یک لباس مناسب و محبوب ورزشکاران است که در فصل سرد و مکان ‌های باز توسط بانوان ورزشکار انتخاب می‌ شود‌. هودی تنوع بسیار بالایی دارد و می‌ توان انواع آن را در جنس‌ های مختلف در بازار یافت.

سویشرت

سویشرت یکی از لباس های ورزشی است که اغلب بعد از تمرین پوشیده می ‌شود. همچنین در ماه‌ های سرد سال بانوانی که در فضای باز تمرین می ‌کنند این لباس برایشان مناسب خواهد بود. سویشرت‌ ها در انواع مختلف وجود دارند و راحتی لازم را به ورزشکاران برای انجام فعالیت‌ های ورزشی می ‌دهند.

مانتو و شلوار ورزشی

مانتو و شلوار ورزشی یکی از انواع لباس‌ های ورزشی اسلامی است که بانوان اغلب در زمان مسابقات رسمی این ست را انتخاب می‌ کنند. تنوع این نوع لباس بسیار بالاست و می ‌توانید یک لباس راحت را با یک جنس با‌کیفیت متناسب با اندام خود بیابید.

نحوه ست کردن لباس مناسب بانوان در باشگاه

C:\Users\Vision LAPTOP\Downloads\نحوه ست کردن لباس مناسب بانوان در باشگاه.jpg

یکی از دغدغه ‌های ورزشکاران پس از یافتن لباس مناسب باشگاه بانوان نحوه ترکیب و ست کردن لباس ‌ها با هم است‌. از آنجایی که تمام این لباس ‌ها اسپرت هستند، می‌ توان اغلب آنها را با هم ست کرد.‌ برای مثال می ‌توان تاپ ورزشی را با دامن ورزشی پوشید و البته به هم‌ خوانی جنس، طرح و رنگ آنها با هم نیز توجه داشته باشید.

علاوه بر مسئله زیبایی لباس ورزشی باید از یک نکته نیز آگاه باشید که لباس ورزشی ایده‌ آل در فرم‌ دهی اندام بانوان نقش زیادی دارد و اگر می‌ خواهید ایرادهای اندامی خود را بهتر بشناسید و با تمرین متوجه رفع آنها شوید، ست نیم ‌تنه یا تاپ با لگ، شورت یا شلوارک ورزشی را انتخاب کنید. بانوان در انتخاب ست با محدودیت ‌هایی روبرو هستند، اگر برای مسابقات رسمی در حال تهیه ست هستید یا قرار است در فضای باز تمرین کنید باید ست ‌های پوشیده مانند مانتو شلوار ورزشی، هودی شلوار، سویشرت و لگ، سویشرت و شلوار را انتخاب کنید. در باشگاه ‌های سرپوشیده هیچگونه محدودیتی در انتخاب لباس مناسب باشگاه بانوان ندارید.

نکات مهم برای خرید لباس زنانه مناسب باشگاه

در خرید لباس مناسب باشگاه بانوان باید موارد زیادی را رعایت کنید تا لباس مانع تمرینات ورزشی شما نشود و حساسیت ‌ها و ناراحتی ‌های پوستی برای شما به وجود نیاورد. در زمان انتخاب ست و لباس ورزشی به نکات زیر دقت کنید تا لباس شیک، راحت و متناسب با فعالیت ورزشی خود را انتخاب کنید. این نکات عبارتند از:

کیفیت متریال لباس ورزشی برای بانوان

در زمان انتخاب لباس ورزشی فارغ از توجه به سلیقه‌ تان اول کیفیت متریال لباس را بررسی ‌کنید. جنس لباس ورزشی باید از مواد غیر حساسیت‌زا تولید شود تا پوشیدن آن مشکلات پوستی برای شما به وجود نیاورد. همچنین از آنجایی که در زمان فعالیت ورزشی تعرق زیادی می ‌کنید و این تعرق آزاردهنده است باید جاذب عرق باشد تا بدون کلافگی از خیسی بدن و لباس به تمرینات خود ادامه دهید.

مورد مهم دیگر کیفیت آن در برابر شستشو و استفاده مکرر است‌؛ لباس نباید پس از چندین بار شستشو دفرمه شود یا تغییر رنگ دهد. بهترین متریال برای لباس ورزشی لباس‌ هایی با ترکیب نخ و پلی استر هستند‌. این لباس ‌ها مقاومت بسیار زیادی در برابر شستشو دارند و همانند نخ در برابر استفاده و شستشوی زیاد دفرمه نمی‌ شوند؛ همچنین تعرق را دفع می ‌کنند‌.

وزن لباس ورزشی زنانه

نکته مهم دیگر در انتخاب لباس مناسب باشگاه بانوان توجه به وزن لباس است. لباس ورزشی باید سبک وزن باشد تا در حین انجام تمرینات ورزشی برای شما مشکلی پیش نیاورد.

دوخت ست ورزشی

نکته مهم دیگری که اغلب ورزشکاران زمان خرید لباس از آن غافل هستند، توجه به دوخت لباس است. دوخت لباس ورزشی منحصر ‌به ‌فرد است و توسط خیاطان مخصوصی دوخته می ‌شوند تا آزادی عمل را به ورزشکاران بدهند و در حین انجام تمرینات شکافته نشوند.‌

لباس متناسب با فعالیت ورزشی

هنگام خرید لباس مناسب باشگاه ورزشی بانوان از یاد نبرید که این لباس باید متناسب با فعالیت‌ های ورزشی شما بوده و با توجه به این موضوع کشسانی لازم، جاذبیت تعرق، پوشیدگی مناسب و ..‌. را داشته باشد تا در انجام تمرینات ورزشی حس راحتی و آزادی عمل داشته باشید و هیچ چیز مانع از تمرینات ورزشی شما نشود‌.

سخن پایانی

شما می توانید لباس مناسب باشگاه بانوان را از بین انواع ست نیم تنه و شورت، شلوارک، تاپ، لگ، دامن و شلوار ورزشی انتخاب کنید. البته نوع ورزش و آب و هوای فصل مورد نظر نیز در این انتخاب تاثیر دارند. پوشیدن لباس هایی مانند مانتو شلوار یا هودی زنانه نیز بعد از ورزش توصیه می شود. انتخاب لباس ورزشی مناسب بانوان به دلیل تنوع بسیار بالای این لباس در مدل، طرح و برند کار آسانی نیست و سبب سردرگمی آنها خواهد شد. بهترین کار برای خرید لباس ورزشی ایده ‌آل انتخاب آن از فروشگاه ‌های معتبری مانند یلوشاپ است تا از کیفیت جنس و قیمت مناسب آن اطمینان یابید.

به این مطلب نظر دهید!

1 دیدگاه دربارهٔ «لباس مناسب باشگاه بانوان کدام است؟ راهنمای انتخاب و معرفی مدل های مختلف»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *