چگونه در مدرسه خوشتيپ و جذاب باشيم؟

اگر فکر می کنید که نمی توانید در مدرسه و با لباس مدرسه خوشتیپ، منظم و آراسته باشید سخت در اشتباهید! مدارس محدودیت هایی در تیپ و ظاهر ما ایجاد می کند ولی مانعی برای جذابیت و خوش تیپ بودن ما نیست.

در این مقاله قصد داریم همه نکات کوچکی که باعث می شود در مدرسه جذاب شده و نظر بقیه را به خود جلب کنید را باهم مرور کنیم. رعایت هر کدام از این نکات می تواند شما را یک قدم به هدفتان نزدیک کند.

مدل جذاب دانش آموزی برای مدرسهالبته این مطلب تنها برای دانش آموزان نیست؛ بلکه راهنمای خوبی برای والدین نیز می باشد. والدین باید به استایل فرزندانشان توجه بسیار زیادی بکنند، زیرا این خوش پوشی به تصور فرزندشان از خودش کمک زیادی می کند. و باعث می شود حس خوش آیندتری به خودش داشته باشد.

در ادامه قصد داریم به سوال چگونه در مدرسه خوشتيپ و جذاب باشيم پاسخ دهیم.

برای بررسی این سوال موارد مهمی که در استایل شما موثر است را بررسی می کنیم:

1- اهمیت انتخاب لباس مناسب

مهمترین نکته در جذاب بودن شما در مدرسه لباس شماست. در اینجا نکات مهم در خصوص لباس را با هم مرور می کنیم

1- انتخاب لباس‌های مناسب: پوشیدن لباس‌هایی که به شما اعتماد به نفس ببخشد و با شخصیت شما هماهنگ باشد مهم است. این مورد را در تمام موارد از جمله کفش، لباس فرم و … باید مد نظر قرار دهید.

2- ست کردن لباس‌ها: تلاش کنید که لباس‌ها و اکسسوری‌های خود را به شیوه‌ای هم‌رنگ و هماهنگ کنید. اگر خانم هستید به هماهنگ کردن رنگ کفش با کیف و مقنعه توجه کنید. رنگ مانتو را نیز با شلوار ست کنید. اگر پسر هستید رنگ کیف و کمربند و کفش را باهم ست کنید و برای شلوار پارچه ای حتی الامکان از کفش اسپرت استفاده نکنید.

اگر به اصول ست كردن علاقه مند هستيد و خيلی به دنبال اين هستيد كه تناسب رنگی در تيپ مدرسه خود داشته باشيد، برای خوشتيپ و جذاب شدن در مدرسه بهتر است كفش خود را هم رنگ كيف خود انتخاب كنيد.

همچنین می توانيد كيف و كفشی تيره تر يا روشن تر از رنگ فرم مدرسه انتخاب كنيد، البته اگر فرم شما تيره رنگ است بهتر است از رنگ های روشن و در صورت روشن بودن فرم، از رنگ های تيره استفاده كنيد.

استایل جذاب دانش آموز دختر با لباس فرم مدرسه

2- کیف و کوله‌پشتی

کیف یا کوله‌پشتی نقش مهمی در استایل شما دارد. محصولی را انتخاب کنید که هم شیک باشد و هم کارآمد. در واقع كيف مدرسه بخش جدا‌نشدنی از استايل مدرسه‌ای شماست، پس سعی كنيد در انتخاب كيف مدرسه دقت بيشتری كنيد. در زير به چند نمونه از مهم‌ترين عوامل اشاره می‌كنيم:

اندازه و وزن كيف مدرسه

در هنگام انتخاب كيف و یا کوله پشتی مدرسه به سبكی كيف توجه كنيد، كيف مدرسه با كتاب ها و وسايل مختلف پر می شود و پس بهتر است خود كيف سبک باشد تا وزن غير قابل تحمل و دردآوری برای شما ايجاد نكند.

همواره به تناسب جثه و اندازه کیف در حالت پر کیف توجه کنید. عدم رعایت به این نکته می تواند استایل شما را به هم بزند. خصوصا دانش آموزان پسر عاشق کیف های بزرگ هستند که این باعث عدم تناسب در استایل آنها می شود.

اگر شما والدین دانش آموز هستید به این نکته مهم خیلی توجه نمایید، زیرا دانش آموزان گاهی کیف خود را پر از کتاب و دفتر می کنند و به توانایی حمل خود توجه نمی کنند.

پس با خرید یک کیف مناسب می توانیم از این اتفاق جلوگیری کنیم و در عین حال باعث زیبایی و تناسب را در استایل دانش آموزی می شویم.

راحتی كيف مدرسه

مهم‌ترين نكته در انتخاب كيف، راحتی شماست. سعی كنيد كيفی انتخاب كنيد كه در عين حال كه معيار‌های زيبايی شما را داراست، آسيبی به كمر شما وارد نكند و وزن كتاب ها را به یک اندازه بين سرشانه‌های شما تقسيم كند. کیف های کوله ای با بند جلیقه ای معمولا بهترین انتخاب هستند. این نکته را توجه نمایید که در صورت راحت نبودن کیف مدرسه، راه رفتن و ایستادن شما در حالت نرمال خارج شده و استایل شما را به هم میزند.

رنگ كيف

اگر دوست داريد متمايز‌تر از بقيه باشيد و در نگاه اول جذاب‌تر به نظر برسيد به تناسب رنگ ها بسیار دقت کنید. اگر فرم يا پوشش مدرسه شما تيره رنگ است بهتر است از رنگ هايی با تناژ روشن تند استفاده كنيد، اما اگر تمايل داريد در كنار جذاب بودن سنگين باشيد می توانيد از رنگ های روشن ملايم مثل طوسی، نسكافه ای، ياسی و… استفاده كنيد.

با توجه به این که بیشتر زمانی که دانش آموزان به مدرسه می روند، در فصل سرد است؛ بهتر از رنگ های گرم استفاده کنیم تا استایل دانش آموزی جذاب تری داشته باشیم.

کیف مدرسه

با توجه به این که معمولا فرم مدرسه رنگ های تیره هستند، استفاده از رنگ های شاد و گرم برای کیف مدرسه دخترانه انتخاب هوشمندانه تری می باشد.

در تصویر زیر رنگ های گرم و سرد را آورده ایم. رنگ کیف مدرسه در پاسخ به سوال چگونه در مدرسه خوشتيپ و جذاب باشيم، اهمیت بسیار زیادی دارد.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز بخوانید: چگونه در مدرسه محبوب شویم؟

مشاهده تصاویر و قیمت کیف مدرسه

مراقبت از بهداشت شخصی

قطعا مراقبت از بهداشت شخصی در کنار سایر مواردی که گفته شد بسیار اهمیت دارد. مهمترین مواردی که در مراقبت از بهداشت شخصی خود باید توجه داشته باشید شامل موارد زیر است:

1- نگهداری از مو: موی سالم و مرتب نشان‌دهنده مراقبت و توجه به خود است. چه دختر باشید و چه پسر این مورد اهمیت زیادی دارد. حتی الامکان هر روز دوش بگیرید. از مکمل های تقویتی مو استفاده کنید تا موهایی شاد و پرپشت داشته باشید. همواره موهای خود را شانه بزنید و سعی کنید آنها را همواره مرتب نمایید و در نهایت سعی کنید حتی الامکان موهای خود را کوتاه نگه دارید تا از بیماری های احتمالی در امان باشید.

2- نگهداری از پوست: پوست صاف و تمیز به شما ظاهری تازه و جذاب می‌بخشد. حتما هر شب قبل از خواب صورت خود را با آب و صابون بشویید تا منافذ آن از چربی پاک شده و باعث بروز جوش و آکنه نشود. همچنین در تمام فصول از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. البته دانش آموزان پسر بهتر است از کرم های ضد آفتاب بدون رنگ استفاده کنند. توجه داشته باشید که برای دستان خود نیز از کرم های نرم کننده استفاده نمایید تا در فصل های سرد از خشکی پوست دستانتان در امان باشید.

3- نظافت بدن: نظافت بدن شما در کنار نگهداری از پوست و مو بسیار حائز اهمیت است. اینکه شما استایل زیبایی داشته باشید ولی بدنتان بوی نامطبوعی داشته باشد اصلا زیبا نیست. حتما بعد از حمام از دئودوانت یا مام استفاده کنید. از عطر و ادکلن های معتدل نیز می توانید استفاده کنید.

انتخاب کفش مناسب

حتما شنيده ايد پا قلب دوم هر انسان است، پس کفش مدرسه اهمیت زیادی دارد. كفش مدرسه چون ساعت های طولانی در پای شماست بهتر است با دقت انتخاب شود.

اندازه کفش مدرسه

كفشی انتخاب كنيد كه به اندازه پای شما باشد، نه بزرگ تر و نه کوچک تر! در واقع كفش مناسب كفشی است كه به انگشت های پای شما فشاری وارد نكند. بزرگ یا کوچک بودن کفش با استایل شما در ارتباط است. اگر کفش شما گشاد یا تنگ باشد نمی توانید به زیبایی و با اعتماد به نفس راه بروید.

نوع کفش مناسب

از استفاده از كفش هايی با لژ و پاشنه بلند خودداری كنيد، برای مدرسه بهتر است از كتانی و كفش های اسپرت استفاده كنيد تا در طولانی مدت فشاری به زانو يا كمر شما وارد نكند. اگر پسر هستید توصیه می شود از کفش های چرم و خشک استفاده نکنید. کفش های اسپرت هم برای دختر و هم برای پسر انتخاب های بهتری هستند.

استفاده از اکسسوری‌ها به شیوه‌ای هوشمند

از اکسسوری‌ها به شکل معقول و ساده استفاده کنید تا ظاهر شما را تکمیل کند. مثلا می توانید از ساعت مچی زیبا، کیف پول، کلاه و شال و دستکش زیبا و همچنین از کمربند زیبا استفاده کنید.

توجه به رفتارها و ادب

1- رفتار مودبانه: رفتار و اخلاق خوب، زیبایی داخلی شما را نشان می‌دهد که در زیبایی خارجی تاثیر دارد. سعی کنید همیشه در سلام کردن پیش قدم شوید و تا بزرگتر دستش را دراز نکرده دستتان را برای دست دادن دراز نکنید.همچنین اگر به رفتار همکلاسی هایتان انتقادی دارید خیلی مودبانه در ابتدا با خودش در میان گذاشته و در صورت نیاز به مسئولین مدرسه در میان بگذارید. خشم و عصبانیت از جذابیت شما کاسته و باعث می شود شما فردی بی شخصیت تلقی شوید.

2- ارتباطات چشمی و لبخند: لبخند زدن و برقراری ارتباط چشمی می‌تواند شما را جذاب‌تر کند. همواره به همکلاسی ها و مسئولین مدرسه لبخند بزنید و وقتی صحبت می کنید به آنها نگاه کنید.

تعادل بین زیبایی و تحصیلات

در حالی که به زیبایی خود توجه می‌کنید، فراموش نکنید که تحصیلات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

چگونه با مقنعه مدرسه جذاب شویم؟

اگر شما هم اعتقاد دارید روسری اهمیت زیادی در استایل دختران دارد و معتقد هستید که مقنعه باعث گرفتگی چهره شما می شود در ادامه چند راهکار برای این مشکل آورده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید:

  • استفاده از شال و کلاه یک راهکار مناسب در فصل های سرد برای شما می باشد. در انتخاب رنگ شال و کلاه خود دقت کنید که حتما رنگ گرم انتخاب کنید.
  • در فصل های گرم استفاده از شال های نخی با رنگ شاد نیز می توانید راهکار مناسبی برای خنثی کردن اثر رنگ تیره مقنعه می باشد.

چگونه با مقنعه مدرسه جذاب شویم

پاپیون بگ یک فروشگاه اینترنتی در زمینه انواع کیف می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت پاپیون بگ تنوع بالایی از انواع کیف و کوله پشتی مدرسه دخترانه و کیف و کوله پشتی مدرسه پسرانه را مشاهده و خریداری کنید.

با پیروی از این راهکارها، می‌توانید ظاهری آراسته و خوشتیپ در مدرسه داشته باشید. اما مهم‌تر از همه، باید به یاد داشته باشید که زیبایی داخلی و تلاش در تحصیلات، تاثیر مستقیم بر زیبایی خارجی دارد. در صورتی که مورد دیگری برای شما مهم است و ما به آن اشاره نکرده ایم از قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید تا در اپدیت های بعدی این موارد را نیز شرح دهیم.

4/5 - (35 امتیاز)

29 دیدگاه دربارهٔ «چگونه در مدرسه خوشتيپ و جذاب باشيم؟»

  1. ادم با لباس مدرسه و مقنعه خیلی زشت میشه
    راهکار های خوبی دادید برای اینکه یکم از اون زشتی در بیاییم

      1. نه جونم هیچوقت به خودت تلقین نکن نگو که زشتی….من همیشه اعتماد به نفس امو حفظ کردم و در هر شرایطی از استایل و قیافم دفاع و تعریف کردم….نه گفتم قدم بلنده زشتم نه گفتم جوش دارم زشتم الان دیگه دانشگاه ام رو گذروندم و تو این همه سال کلی رفیق داشتم میدونی چرا؟ چونکه همیشه اعتماد به نفس داشتم این مهم ترین چیزه امتحانش کن الان 22 سالمه قَدَم 153 موهام هم بلند نیست مصری عه با این حال طرفدار زیاد دارم….نه فقط تو همتون باید اعتماد به نفس داشته باشید….نگران بقیه نباشید…احساس با ارزش بودن بکنید…به خودتون برسید…به چیزی که نمیخواید نه بگید…اینا نکاتی هس که میتونه شمارو جذاب و در حین حال کیوت کنه😊🍡🎀

    1. سایز شلوارتو کوتاه بگیر یا بعد از تعطیل شدن تا بزن بالا البته یکم
      مقنعتو بنداز دور گردنت یا درار
      مانتوتم لطفا تا زیر زانوت نباشه کوتاش کن
      مدل موهاتم میتونی با کشای رنگی خوشگل کنی
      یه میکاپ سبکم بکنی
      عالی میشه

  2. بینظیر بود، فقط یک سوال.. اگر من از کیف و کفش نسکافه ای رنگ استفاده کنم خوبه؟
    یا رنگ های تیره بیشتر به لباس مدرسمون که تیره هست میاد؟

    1. یکی از اصول هماهنگ کردن لباس ست کردن کیف و کفش هست. حالا هر رنگی که باشه. نسکافه باشه که بینظیره. ولی در کل کیف و کفش مشکی با هر لباسی هماهنگ میشن

  3. اینکه توی مدرسه مقنعه بپوشیم خب قطعا قانون کشور ماست ، اما آدم باید کمی اون عقلش رو به کار بندازه و بدونه که توی هوای گرم نباید از رنگ هایی مانند : مشکی ، سرمه ای ، طوسی ، خاکستری .
    استفاده کنه چون واقعا سخته و هوا گرمه ..
    در کل ممنونم از ایده های خوبتون برای خوشتیب بودن در مدرسه ، دانشگاه ، دبیرستان و …

  4. لباس مدرسه من مثل لباس کارمند های بانکه و آدم رو خیلی جدی نشون میده😐😂
    در واقع راحت بخوام بگم آدم انگار که عصا قورت داده🤣
    بعد من باید 9 ماااه با این لباسا برم مدرسه ای خداااا🤣

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *