اکسسوری مردانه چیست؟ + 7 اکسسوری ضروری مردانه

اکسسوری‌ها به عنوان تکمیل‌کننده‌ی یک ست لباس، هرگز نباید نادیده گرفته شوند. بیشتر آقایان نسبت به خانم‌ها، توجه کمتری به تاثیر اکسسوری در جذابیت استایل خود دارند. درست است که اکسسوری‌های مردانه به اندازه‌ی اکسسوری‌های زنانه متنوع نیستند، اما این موضوع بهانه‌ی خوبی برای استفاده نکردن آقایان از اکسسوری در استایلشان نیست.

اگر شما هم از آن دسته آقایانی هستید که به استایلتان اهمیت می‌دهید، ما در این مقاله ابتدا با پاسخ به سوال اکسسوری چیست شروع خواهیم کرد و در نهایت با معرفی 7 اکسسوری مردانه که برای آقایان واجب هستند، این مقاله را پایان می‌رسانیم تا از این طریق شما را در چندین برابر کردن کاریزمای استایلتان راهنمایی کنیم.

اکسسوری مردانه چیست؟

اکسسوری به کلیه‌ی لوازم جانبی و فرعی گفته می‌شود که به همراه آیتم‌های اصلی یک استایل مورد استفاده قرار می‌گیرند و موجب تکمیل یک استایل می‌شوند. مواردی مثل ساعت، کمربند، دستبند، انواع کیف و…  همه و همه در دسته‌ی اکسسوری‌های مردانه قرار می‌گیرند. اکسسوری‌ها درواقع به لباس‌های اصلی روح می‌بخشند بنابراین پیشنهاد ما به آقایان شیک‌پوش این است که هیچوقت اهمیت استفاده از اکسسوری را کمتر از لباس‌های اصلی‌شان ندانند.

استایل جذاب با اکسسوری‌های مردانه

7 اکسسوری جذاب و واجب برای آقایان شیک‌پوش

1. ساعت مچی

ساعت یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های مردانه لوکس است که به شما در ارتقا استایلتان کمک زیادی می‌کند. درست است که این روزها تلفن همراه می‌تواند کار یک ساعت مچی را به راحتی برای شما انجام دهد، اما شما نباید تاثیر مثبت یک ساعت مچی را در استایلتان نادیده بگیرید. بنابراین اگر تا الان تلفن همراهتان جای ساعت مچی را برایتان پر کرده بود، برای تکمیل استایلتان حتما یک ساعت مچی شیک تهیه کنید.

ساعت مچی مردانه و لوکس

برای انتخاب ساعت مچی، اگر به ساعت‌های فلزی علاقه دارید می‌توانید برای زیباتر شدن ست لباستان، رنگ آن را با سایر اکسسوری‌های فلزیتان مثل اکسسوری مردانه دستبند، سگک کمربند، گیره کراوات، گیره ساسبند و… ست کنید. اگر هم از طرفداران ساعت‌های مچی با بند چرمی هستید؛ بهتر است رنگ بند ساعتتان با کیف دستی، کیف پول و کمربندتان همخوانی داشته باشد.

2. انواع کمربند

کمربندها از ضروریات هر استایل مردانه هستند. یک کمربند شیک، به عنوان یک خط جداکننده بین پیراهن و شلوار، آراستگی و جذابیت یک استایل مردانه را دوچندان می‌کند. بنابراین توصیه ما به شما این است که کمربند را با هر استایل مردانه، نه فقط برای کاربرد اصلی آن، بلکه به عنوان یک اکسسوری مردانه برای زیباتر شدن استایلتان فراموش نکنید.

کمربند مردانه چرمی یک اکسسوری فوق‌العاده برای آقایان

جنس و رنگ کمربند مردانه را باید با توجه به استایل و سایر اکسسوری‌هایتان انتخاب کنید. اما داشتن حداقل یک کمربند چرم مشکی و قهوه‌ای که با اکثر استایل‌ها همخوانی دارد، برای هر مرد خوش‌پوشی واجب است.

3. عینک آفتابی

عینک‌های آفتابی علاوه بر حفظ سلامت چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر خورشید، تاثیر بی‌نظیری بر چهره دارند و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها برای جذاب‌تر شدن آقایان به حساب می‌آیند. انتخاب عینک آفتابی نباید صرفا به دلیل زیبایی یک فریم از نظر شما انجام شود. شما باید طبق فرم صورتتان و با امتحان کردن هر فریم بر روی صورت خود، بهترین عینک آفتابی برای فرم صورتتان را خریداری کنید.

عینک آفتابی مردانه شیک

برای خرید آنلاین عینک هم که امکان امتحان کردن آن بر روی صورت وجود ندارد. می‌توانید با مطالعه مقالات در رابطه با اینکه چه فریم عینکی برای چه فرم صورتی مناسب است، بهترین فریم را برای صورتتان انتخاب کنید. مثلا صورت‌های مستطیلی و قلبی، باید عینک‌های آفتابی با فریم انحنادار انتخاب کنند، این قواعد برای همه‌ی انواع صورت وجود دارد. اما اگر می‌خواهید عینکی بخرید که علاوه بر اینکه از مد نیافتد و با هر استایلی ست شود به هر فرم صورتی هم بنشیند، پیشنهاد ما به شما خرید یک عینک آفتابی خلبانی است. این مدل عینک را حتما بر روی صورت اکثر سلبریتی‌ها و آقایان شیک‌پوش دیده‌اید.

نواع عینک آفتابی برای آقایان شیک‌پوش

4. کراوات

کراوات سال‌هاست که به عنوان یک اکسسوری مردانه لوکس جای خود را در کمد همه‌ی آقایان شیک‌پوش پیدا کرده است. کراوات را می‌توانید هم با کت‌وشلوار و هم با استایل‌های اسپرت ست کنید. در هنگام خرید کراوات باید بلندی، پهنا و رنگ آن را متناسب با اندام و استایلتان انتخاب کنید. به این صورت که بهتر است افراد درشت‌هیکل و قدبلند از کراوات‌های بلند و پهن استفاده کنند. اما این موضوع در انتخاب یک کراوات برای فردی با اندام ظریف، دقیقا برعکس است.

انواع کراوات مردانه برای استایل‌های مختلف

این قانون در دنیای مد در رابطه با انتخاب کراوات را فراموش نکنید، برای پیراهن‌های طرح‌دار باید از کراوات‌های ساده و برای پیراهن‌های ساده بهتر است از کراوات طرح‌دار استفاده کنید. با رعایت این قانون می‌توانید با یک کراوات، ظاهری چشم‌نواز را به استایلتان ببخشید.

5. انواع کیف مردانه

کیف‌ها در پوشش آقایان علاوه بر کاربردی که برای حمل وسایل دارند؛ تاثیر شگفت‌انگیزی بر زیبا و شیک به نظر رسیدن  استایل دارند و به یکی از ملزومات خوش‌پوشی در استایل آقاین تبدیل شده‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید استایلتان بی‌نظیر به نظر برسد کافی است یکی از انواع کیف مردانه مانند کیف سامسونت چرم، کیف دوشی چرم مردانه، کیف پاسپورتی مردانه و یا کیف گردنی و… را برای استایلتان انتخاب کنید. 

انواع کیف مردانه

یک چمدان چرمی کوچک برای سفرهای کاری کوتاه‌مدت هم می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر را به استایل آقایان ببخشد. اگر با توجه به شغلتان، به سفرهای زیادی می‌روید، یک چمدان چرمی برایتان ضروری است و هیچ بهانه‌ای برای نخریدن این اکسسوری مردانه قابل قبول نیست. با این اکسسوری جذاب حتی در سفرها هم زیبایی استایلتان حفظ خواهد شد.

انواع چمدان چرمی برای سفرهای کاری

6. کیف پول چرم

کیف پول چرم یک اکسسوری مردانه کاربردی برای نظم بخشیدن به پول نقد، کارت‌های بانکی و کارت‌های شناسایی است که علاوه بر کاربردی که دارد به منظم و شیک به نظر رسیدن استایل افراد هم کمک می‌کند. کیف پول‌های چرم مردانه در انواع مختلفی نظیر کیف پول چرم پاسپورتی، کیف دسته‌چک، 2 لتی، 3 لتی و… طراحی و تولید شده‌اند که باید بسته نیاز و سلیقه‌تان یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

کیف پول مردانه لاکچری مشکی

رنگ کیف پول مردانه بهتر است با سایر اکسسوری‌های چرمی استایلتان ست باشد که برای این منظور می‌توانید یک ست کیف و کمربند خریداری کنید. اما اگر می‌خواهید کیف پولی بخرید که با همه‌ی استایل‌ها ست شود، رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای تیره بهترین گزینه‌ها برای شما هستند.

7. دستبند

اکسسوری مردانه دستبند آخرین اکسسوری مردانه واجب از نظر ماست. شما می‌توانید هریک از دستبندهای طلا، نقره، بافت و چرمی را با یک استایل ست کنید. مثلا دستبندهای طلا و نقره برای استایل‌های رسمی و دستبندهای بافت و چرمی برای استفاده در کنار استایل‌های اسپرت و کژوال انتخاب کنید.

دستبند مردانه شیک برای استایل رسمی

درنهایت امیدوارم تاثیر استفاده از اکسسوری‌های مردانه معرفی شده در این مقاله بر استایلتان را جدی بگیرید و با استفاده از این اکسسوری‌ها، جذابیت استایلتان را در محل کار، مهمانی‌ها، دانشگاه و… چندین برابر کنید. البته که بدون شک اکسسوری‌های مردانه به موارد گفته شده در این مقاله محدود نمی‌شوند. بنابراین اگر شما داشتن اکسسوری مردانه دیگری را برای آقایان ضروری می‌دانید، در بخش کامنت‌ها آن را به 7 مورد گفته شده در این مقاله اضافه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه دربارهٔ «اکسسوری مردانه چیست؟ + 7 اکسسوری ضروری مردانه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *