چرا بعد از تخليه ژل پاژ صورتم ورم كرده؟

تزریق ژل صورت

همه افراد دوست دارند صورتی زیبا، شاداب و جوان داشته باشند. این موضوع فقط در رابطه با خانم‌ها نبوده بلکه آقایان هم از این قائده مستثنی نیستند. اما زیبایی چهره یک ویژگی اکتسابی است و برای زیبا ماندن و دائمی بودن آن باید تلاش کنید و راه‌های مختلفی را امتحان کنید.

هرچه سن و سال فرد بیشتر می‌شود بدن نسبت به قبل ضعیف‌تر خواهد شد بدین ترتیب میزان تولید کلاژن در پوست صورت به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. در سنین جوانی شاید نیازی به دنبال کردن راه‌های جوانسازی پوست صورت نباشید اما از سن 30 سالگی که به مرور زمان تغییراتی در پوست صورت ایجاد می‌شود، ناخودآگاه به دنبال راه‌های جوانسازی و درمان عارضه‌های مختلف پوستی خواهید بود.

یکی از روش‌های جوانسازی و رفع چین و چروک پوست صورت تزریق ژل است، تزریق ژل علاوه بر زاویه‌سازی موجب فرم دهی صورت و رفع چین و چروک پوست می‌شود. گاهی اوقات بنابر دلایل مختلفی چون تزریق زیاد ژل، تزریق نادرست و عدم مهارت پزشک، عدم رضایت مراجعه کننده، عفونت و آلرژی به ژل تزریق شده فرد به دنبال تخلیه آن خواهد بود. تخلیه ژل پاژ باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود تا میزان عوارض آن را به حداقل برساند.

در ادامه با دلایل تورم بعد از تخلیه ژل پاژ و نکات مراقبتی آن بیشتر آشنا می‌شوید.

دلیل تورم بعد از تخلیه ژل پاژ چیست؟

تزریق ژل دارای عوارض مختلفی است که شدت این عوارض در همه افراد یکسان نیست، با توجه به سیستم بدنی و مقدار ژل تزریق شده شدت عوارض می‌تواند متفاوت باشد. کسانی که به دنبال تخلیه ژل پاژ هستند باید به این موضوع آگاه باشند که تخلیه ژل هم دارای عوارضی است که این عوارض کوتاه مدت هستند و شدت آن در پوست هر کسی متفاوت است. معمولا بعد از تخلیه ژل پاژ بدن نسبت به این کار حساسیت نشان می‌دهد و در محل مورد نظر کبودی، التهاب، درد، سوزش، قرمزی خواهید داشت.

چگونه ورم بعد از تخلیه ژل پاژ را کاهش دهیم؟

تزریق ژل صورتراه‌های بسیاری برای کاهش عوارض بعد از تخلیه ژل پاژ وجود دارد که استفاده از کمپرس آب سرد یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های کاهش ورم بعد از تخلیه ژل است. با استفاده از کمپرس آب‌سرد، استراحت کردن، مصرف داروهای ضدالتهابی که پزشک تجویز می‌کند و غیره می‌توانید ورم و التهاب آن را کاهش دهد.

سایر عوارض تخلیه ژل پاژ چیست؟

تخلیه ژل پاژ با عوارضی همراه است که رایج‌ترین این عوارض عبارتنداز:

  • تورم و التهاب محل تخلیه ژل پاژ از رایج‌ترین عوارض آن است. این تورم و التهاب ممکن این منجر به عفونت و مشکلات بیشتری شود.
  • عفونت محل تخلیه ژل پاژ گاهی اوقات با عفونت چرکی همراه می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بزرگتری شود.
  • ژل پاژ دارای ترکیباتی است که شاید به طور کامل در بدن حل نشوند، این ترکیبات قدرت ماندگاری بسیار بالایی دارند و در طولانی مدت می‌تواند زمینه را برای بروز مشکلات بزرگ‌تر فراهم کند.
  • ایجاد چسبندگی و سفتی بافت پوست از دیگر عوارض تخلیه ژل پاژ است، اگر در لب خود از ژل پاژ استفاده می‌کنید ممکن است بعد از مدتی گوله گوله شود.
  • غیرقابل جذب بودن این ژل باعث می‌شود که تحت تاثیر کشش جاذبه زمین قرار بگیرد و به سمت پایین کشیده شود.

بررسی مراقبت های قبل و بعد از تخلیه ژل پاژ

قبل و بعد از تخلیه ژل پاژ باید به چند نکته مهم مراقبتی توجه کنید تا علاوه بر کوتاهی دوره نقاهت بتوانید با کم‌ترین عوارض این دوران را طی کنید. مراقبت‌های تخلیه ژل پاژ به دو دسته کلی مراقبت‌های قبل از تخلیه و مراقبت‌های بعد از تخلیه تقسیم می‌شود:

تزریق ژل صورت

نکات مراقبتی قبل از تزریق ژل پاژ

  • برخی افراد به ژل‌های تزریق شده حساسیت دارند به همین دلیل بهتر است قبل از هرگونه تزریقی تست عدم آلرژی انجام دهند.
  • در صورت وجود هرگونه عفونت و آکنه در محل تزریق باید از انجام این کار خودداری کرد.
  • برای تزریق ژل پاژ باید سطح پوست تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و چربی باشد به همین دلیل باید قبل از تزریق با یک شویند مخصوص صورت خود را بشوئید.
  • از یک هفته قبل تزریق ژل پاژ از مصرف داروهای آسپرین، ویتامین، ایبوپروفین و غیره خودداری کنید.

نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل پاژ

  • برای رفع التهابات موجود در ناحیه تزریق می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق به هیچ عنوان از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • به مدت دو هفته از فعالیت‌های سنگینی که موجب تعریق بدن می‌شوند، سولاریوم، استخر و سونا خودداری کنید.
  • از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی تا بهبودی کامل خودداری کنید.
  • تا دو روز بعد از تزریق از آسپرین استفاده نکنید.

جمع بندی

به نقل از کلینیک صدف در رابطه با بهترین دکتر برای تخلیه ژل پاژ: تخلیه ژل پاژ یک عمل بسیار حساس و تخصصی است. به همین خاطر پزشک متخصص باید آشنایی کامل با عصب‌های صورت داشته باشد تا بتواند برش‌ها را در بهترین قسمت‌ها ایجاد کند. از همین رو انتخاب یک پزشک باتجربه و ماهر بیشتر از هرچیز دیگری در عمل تخلیه ژل‌های دائمی اهمیت دارد. بنابراین این عمل نباید توسط اشخاص غیرمتخصص یا پزشکان غیرماهر انجام شود.

پزشک متخصص با مهارت و تجربه خود کوچک‌ترین برش‌ها را در قسمت‌های لازم ایجاد می‌کند تا ضمن تخلیه اصولی ژل، آسیبی به بافت‌های مجاور وارد نشود و همچنین بعد از عمل نیز جای زخم و بخیه روی صورت باقی نماند. رسیدن به بهترین نتیجه برای تخلیه ژل‌های دائمی فقط به تخصص پزشک و شناخت کافی او از عصب‌های صورت بستگی دارد؛ بنابراین مراجعه به یک کلینیک تخصصی پوست و مو و همچنین انتخاب یک پزشک ماهر و باتجربه را نباید در تخلیه ژل پاژ دست‌کم بگیرید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه دربارهٔ «چرا بعد از تخليه ژل پاژ صورتم ورم كرده؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *