راهنمای کامل انواع کیف به انگلیسی

اگر در لغت‌نامه‌های فارسی به انگلیسی، واژه‌ی کیف را جستجو کنید، با واژگانی همچون Bag، Handbag، Purse و … رو به رو خواهید شد.

اما آیا واقعا تمام این واژگان برای یک نوع کیف به کار می‌رود؟ درواقع هریک از این کلمات به نوع خاصی از کیف گفته می‌شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • Bag

اولین کلمه در معرفی انواع کیف به انگلیسی کلمه‌ی Bag است که در کل برای هر وسیله‌ای که بتوان وسایلی را درون آن قرار داد و به راحتی آن را حمل کرد، گفته می‌شود.

در واقع هر وسیله‌ای که از مواد اولیه‌ی سفت و سخت ساخته نشده باشد و فرم جعبه ابزار نداشته باشد، در زیرمجموعه‌ی Bag قرار می‌گیرد.

بنابراین، این لغت بسیار کلی بوده و خیلی نمی‌توان از آن به عنوان کلمه‌ای تخصصی برای اشاره به نوع خاصی از کیف استفاده کرد. چرا که کیف از هر جنسی که باشد و هر فرمی داشته باشد، به عنوان Bag اطلاق می‌شود.

  • Handbag

اما اگر در ادامه‌ی شناخت انواع کیف به انگلیسی، بخواهیم بر روی Handbag تمرکز کنیم، باید بگوییم که Handbag یکی از پرکاربردترین کلمات در ترجمه کیف به انگلیسی است.

اندازه‌ی این کیف، به قدری است که علاوه‌بر پول و کارت بانکی، انواع اقلام دیگر مانند لوازم آرایشی، مدارک و … را نیز می‌توان درون آن جای داد.

معمولا در فرهنگ لغت امروزی، از Handbag به عنوان کیف‌های زنانه و کیف دستی زنانه به انگلیسی یاد می‌شود. اما در گذشته این بیشتر برای کیف‌های دستی مردانه کاربرد داشته است.

کیف پول به انگلیسی

در ادامه معرفی انواع کیف به انگلیسی به کیف پول به انگلیسی می‌رسیم. در گذشته Purse یا Pouch بیشتر به کیف‌های پول زنانه نسبت داده می‌شد، کیف‌های کوچکی که برای حمل سکه بودند. هنوز هم از این دو کلمه برای کیف‌های کوچک زنانه استفاده می‌شود.

برای کیف پول مردانه، یک واژه‌ی رایج‌تر وجود دارد که Wallet می‌باشد. اگر این کلمه را در گوگل سرچ کنید، انواع کیف پول‌های کلاسیک برای شما به نمایش در می‌آید که اغلب می‌توان آن‌ها را هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان در نظر گرفت.

اما می‌توان گفت بیشتر به کیف پول مردانه نزدیک هستند. این دسته کیف‌ها، علاوه بر جای پول، جایگاهی برای انواع مدارک نیز دارند که‌ می‌توان کارت‌های شناسایی و کارت‌های اعتباری را در آن قرار داد.

  • کیف کمری به انگلیسی

نوعی از کیف‌ها با سایز معمولا کوچک که با کمک یک نوار به کمر شخص وصل می‌شوند. به این نوع کیف از انواع کیف به انگلیسی Belt bag یا کیف کمری گفته می‌شود.

البته نباید آن را با کیف کمربندی اشتباه گرفت، Belt bag دارای بند است و انگار که خودش نقش کمربند را بازی می‌کند، اما کیف کمربندی را باید به کمربند وصل کرد. Belt bag‌، در لباس‌هایی که بر اساس مد طراحی می‌شوند، بیشتر در ست‌های پاییزه جای گرفته است. بنابراین كيف كمري به انگليسي Belt bag می شود.

کوله پشتی به انگلیسی

به کیف‌هایی که توسط دو بند بر روی شانه فرد ایستا می‌مانند، کوله پشتی گفته می‌شود. به این کیف از انواع کیف به انگلیسی Back pack گفته می‌شود.

در گذشته این کیف‌ها بیشتر در بین دانش‌آموزان کاربرد داشت؛ چرا که هم فشار را به شکل متناسب بر روی دو شانه تقسیم می‌کند و هم اینکه فضای زیادی دارد تا بتوان وسایل زیادی را در آن قرار داد. رفته رفته این کیف‌ها، شکل اسپرت به خود گرفتند و امروزه برای دانشجویان، ورزشکاران و استفاده‌های روزمره نیز یک مورد خوب و شیک به حساب می‌آیند. بنابراین کیف کوله پشتی به انگلیسی، Backpack می شود.

  • کیف مدرسه به انگلیسی

کیف های مدرسه معمولا کوله پشتی هستند و اکثر اوقات منظور از کیف مدرسه کوله پشتی این بنابراین کیف مدرسه انگلیسی school bag و اگر منظور کوله پشتی مدرسه باشد، school backpack ترجمه می شود.

  • کیف پاسپورتی به انگلیسی

به این شکل از انواع مدل کیف به انگلیسی، clutch bag گفته می‌شود. کیف‌ پاسپورتی به کیف‌های نسبتا کوچکی گفته می‌شود که دارای فضای لازم برای قرارگیری لوازم ضروری یک فرد، در طول یک روز کاری هستند، لوازمی مثل تلفن همراه، مدارک، پول و کارت‌های بانکی.

حمل آسان این کیف‌های کاربردی، موجب جلب طرفداران زیادی به این کیف‌ها در سراسر جهان شده است.

  • کیف چرم به انگلیسی

به کیف‌هایی که از پوست حیوانات ساخته می‌شوند، کیف چرمی و یا Leather bags می‌گویند. در واقع هر نوع کیفی را می‌توان از این جنس ساخت، اما بیشتر کیف‌هایی که از چرم ساخته می‌شوند، معمولا کیف‌ چرمی مردانه و زنانه دستی و همچنین کیف پول‌های جیبی هستند.

  • کیف پول زنانه به انگلیسی

در گذشته Purse، به آن دسته از کیف گفته می‌شد که اندازه‌ی کوچکی داشتند و بیشتر به عنوان کیف اقلام ریز، از جمله پول مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اما در فرهنگ جدید برای شناخت انواع کیف به انگلیسی، از Purse به عنوان کیف پول زنانه یاد می‌شود. البته بعضا در برخی فرهنگ‌های بریتیش، برای کیف‌های بزرگتر که بزرگی آن‌ها به Bag و Handbag نمی‌رسد نیز از این لغت استفاده می‌شود.

این واژه در فرهنگ لغات آمریکایی، برای کیف‌های بزرگتر هم به کار برده می‌شود و دایره معانی آن گسترده‌تر است. به طور مثال برای کیف مجلسی به انگلیسی هم، واژه Purse استفاده می شود.

  • کیف پول مردانه به انگلیسی

واژه کیف پول مردانه به انگلیسی یکی از اولین کلماتی است که در مدرسه به زبان انگلیسی یاد گرفته ایم. در زبان انگلیسی به کیف پول مردانه، wallet گفته می شود.

  • کیف پول چرم به انگلیسی

واژه چرم به انگلیسی،Leather می شود و در دو بخش بالا کلمات کیف پول مردانه به انگلیسی و کیف پول زنانه به انگلیسی را توضیح داده ایم. بنابراین کیف پول به انگلیسی Leather wallet و Purse wallet می شود.

  • کیف زنانه به انگلیسی

در شناخت انواع کیف به انگلیسی همانطور که در بالا گفته شد، برای کیف‌های زنانه، چه سایز بزرگ و چه کوچک، از واژه‌ی Purse استفاده می‌شود.

لذا می‌توان آن را هم به کیف پول زنانه و هم به کیف معمولی زنانه نسبت داد؛ اما موضوعی که مطرح می‌شود این است که کیف زنانه، خودش متشکل از انواع گوناگونی است.

برای مثال کیف‌هایی با مدل کلاچ یا Clutch به آن دسته کیف‌هایی گفته می‌شود که زیاد بر روی بند و یا آویز آن مانور داده نشده و فرم زیبای آن بدین شکل است که آن را در دست بگیرید.

کیف دستی Satchel دسته‌ای دیگر از انواع کیف زنانه می‌باشد که مستطیلی شکل است و طراحی کلاسیک دارد. فضای داخلی این کیف به شکلی است که برای جا دادن مدارک، کتاب و جزوات مناسب است.

کیف دستی Satchel دارای یک بند بوده که بر روی شانه قرار می‌گیرد و برای امور اداری نیز یک گزینه مناسب به حساب می‌آید. البته این نوع کیف حالت اسپرت داشته و در مدل‌های دیگر، برای استفاده‌ی آقایان هم طراحی شده است.

از دیگر کیف‌های زنانه در انواع کیف به انگلیسی، می‌توان به Vanity case یا کیف ونیتی، کیف Bindle یا خورجینی، کیف‌های رودوختی یا Quilted bagو … اشاره کرد که علاوه بر این که کابرد‌های خاص خودشان را دارند، هر کدام برای یک نوع استایل مناسب هستند. در ادامه مختصر به معنی چند کلمه به انگلسی می پردازیم.

کیف اداری به انگلیسی:

Office bag

کیف مدارک به انگلیسی:

Evidence bag

کیف سامسونت به انگلیسی:

Samsonite bag

کیف چرم دست دوز به انگلیسی:

Leather handmade bag

ساک مسافرتی به انگلیسی:

Sack travels

کیف مردانه به انگلیسی:

Men bag

چرم به انگلیسی:

Leather

ساك ورزشي به انگليسی:

Sports bag

کیف مسافرتی به انگلیسی:

Travel bag

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا حد امکان، شما را با انواع کیف به انگلیسی آشنا کنیم که تا حدودی بدانید هر کیف، با چه عنوانی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

فارسیانگلیسی
کیفBag
کیف دستی زنانهHandbag
کیف پول زنانهPurse
کیف پول مردانهWallet
کیف کمریBelt bag
کوله پشتیBack pack
کیف مدرسهschool bag
کیف پاسپورتیclutch bag
کیف چرمLeather bags
کیف اداریOffice bag
کیف مدارکEvidence bag
کیف سامسونتSamsonite bag
کیف چرم دست دوزLeather handmade bag
ساك مسافرتيSack travels
کیف مردانهMen bag
چرمLeather
ساك ورزشيSports bag
کیف مسافرتیTravel bag

البته مدل‌هایی که در این مقاله آوردیم، تمامی انواع کیف نیست و باید به این موضوع آگاه باشید که تنوع کیف‌ها به قدری بالا است که معرفی همه‌ی آن‌ها صرفا در یک مقاله امکان پذیر نیست. ولی کلیت آن‌ها، به شکلی بود که در این مقاله به آن پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

7 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای کامل انواع کیف به انگلیسی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *